Grafika 3D – Semestr 1

W trakcie kursu uczestnicy będą pracować w programie Blender. Zajęcia wprowadzają w świat modelowania 3D, które jest bardzo przydatną i rozchwytywaną umiejętnością w wielu branżach: tworzenie gier, tworzenie animacji, architektura, projektowanie ubrań, projektowanie sprzętu codziennego użytku, projekty inżynierskie.

W trakcie kursu uczestnicy dowiedzą się jak operować płaszczyznami, zmienić prosty dwuwymiarowy obraz w model 3D oraz jak perspektywa i kompozycja wpływają na odbiór dzieła, w jaki sposób wydajnie modelować z użyciem lustrzanych odbić, jak w tworzeniu grafiki 3D pomaga orientacja w przestrzeni trójwymiarowej. Uczestnicy będą zajmować się przygotowywaniem poszczególnych brył, ich kompozycją, przygotowywaniem za ich pomocą prostych modeli 3D obiektów, figur geometrycznych oraz modeli przedmiotów codziennego użytku.

199 PLN/miesiąc

lub -50 zł przy płatności jednorazowej
746 PLN

Program

  • zapoznanie się z obsługą programu Blender
  • dodawanie, przesuwanie, skalowanie obiektów
  • działania na wierzchołkach, krawędziach i ścianach
  • tworzenie modelu z wykorzystaniem Object Mode i Edit Mode
  • tworzenie symetrycznego modelu za pomocą modyfikatora Mirror
  • podział powierzchni obiektu za pomocą Subdivision Surface
  • modelowanie filiżanki z uchem
  • tworzenie i ustawianie sceny
  • manipulacja światłem w scenie
  • dodawanie kamery do sceny
  • renderowanie obrazu w programie Blender
  • wprowadzenie do UV Unwrappingu
  • tworzenie tekstur
  • dodawanie materiału na obiekt
  • wprowadzenie do narzędzia Texture Paint
  • „malowanie” teksturą na obiekcie
  • zapoznanie ze Sculpt Mode
  • modyfikowanie obiektu za pomocą narzędzi rzeźbiarskich
  • tworzenie modelu człowieka
  • tworzenie szkieletu
  • łączenie modelu i szkieletu człowieka
  • wprowadzenie do animacji w Blenderze
  • zapoznanie z osią czasu
  • tworzenie animacji za pomocą klatek kluczowych
  • wprowadzenie do fizyki w programie Blender
  • fizyka obiektów Rigidbody i Softbody
  • symulacja interakcji obiektów 3D
  • wprowadzenie do efektów cząsteczkowych
  • tworzenie sceny z wykorzystaniem efektów cząsteczkowych
  • importowanie obrazów do programu Blender
  • modelowanie obiektu na podstawie zaimportowanych obrazów
  • powtórzenie oraz utrwalenie wiedzy zdobytej w trakcie semestru

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Zadzwoń lub napisz do nas!