PROGRAMOWANIE

W trakcie zajęć dzieci będą pracować i kodować z użyciem systemów blokowych pozwalających na stworzenie kodu za pomocą robota Photon oraz innowacyjnego systemu KANO.me, zachwalanego między innymi przez Marka Zuckerberga, który z jego użyciem uczy własne dzieci jak kodować.

W czasie zajęć opowiemy na pytania:

  • Czym jest programowanie?
  • Jak porozumieć się z komputerem?
  • Co to jest algorytm?
  • Czy sekwencja ma znaczenie?
  • Jak używać instrukcji warunkowej oraz pętli?
  • Czym są zmienne?

Oprócz tego, dzieci poznają zasady budowy komputera, zostaną wprowadzone w ogólne założenia zajmujące się edukacją cyfrową, oraz będą w plastyczny i świeży sposób uczyły się tego jak mogą tworzyć za pomocą komputerowego kodu, na przykład malując i tworząc proste grafiki samym wpisywaniem kodu, metodą PixelArt.

Dodatkowo, ważnym elementem nowoczesnych zajęć edukacyjnych związanych z edukacją cyfrową jest tzw. Grywalizacja, czyli łączenie nauki z zabawą, nutą rywalizacji i ogólne zwiększenie przyjemności z lekcji. W związku z tym, część zajęć dzieci realizować będą za pomocą specjalnie przygotowanej wersji gry Minecraft, gdzie będą programować automatyczne roboty wewnątrz świata gry, które to roboty będą wykonywać i tworzyć niesamowite obiekty w świecie gry, na żywo, co pozwoli dzieciom jeszcze lepiej zrozumieć to jak programowanie działa.