Tworzenie gier UNITY - Semestr 1
Zapraszamy dzieci w wieku od 12 do 16 lat na semestralny kurs tworzenia gier w silniku UNITY! Ten intensywny i wciągający kurs zapewni Twojemu dziecku doskonałą okazję, aby poznać tajniki tworzenia gier i rozwijać swoje umiejętności programistyczne. Kurs trwa 14 tygodni, zajęcia odbywają się raz w tygodniu oraz trwają po 90 minut.
Podczas kursu dzieci będą krok po kroku wprowadzane w tajniki tworzenia gier. Nauczą się programować w języku C#, projektować poziomy, dodawać interaktywne elementy oraz wzbogacać swoje gry o przedmioty, surowce i proste mechaniki. Nasz doświadczony nauczyciel pomoże w rozwijaniu umiejętności programowania, logicznego myślenia, kreatywności i rozwiązywania problemów. Każdy uczestnik będzie tworzył swoje własne gry, które będą dostosowane do ich zainteresowań i pomysłów. Przez cały kurs dzieci będą wspierać się nawzajem, wymieniać pomysły i rozwiązywać problemy w grupie. Będziemy zachęcać do kreatywnej ekspresji i rozwijania umiejętności samodzielnego projektowania gier.
199 PLN/miesiąc
- 1x w tygodniu (90 min)
- 14 tygodni
- wiek: 12 - 16 lat

Program
- Zapoznanie z podstawowymi panelami Unity;
- Zapoznanie z narzędziami Move, Rotate oraz Scale;
- Dodawanie obiektów 3D;
- Zmiana materiału obiektu;
- Pierwszy skrypt w języku C#;
- Wprowadzenie do komponentu Rigidbody;
- Napisanie funkcji odpowiedzialnej za poruszanie się;
- Podążanie kamery za graczem;
- Zapoznanie z instrukcjami warunkowymi;
- Napisanie funkcji odpowiedzialnej za skok;
- Wprowadzenie do Asset Store;
- Importowanie Assetów do projektu;
- Wprowadzenie do tagów i colliderów;
- Animacja obracania się monety;
- Metoda „OnTriggerEnter()”;
- Wypisywanie liczby monet do konsoli;
- Tworzenie i edycja elementu UI;
- Aktualizowanie elementu UI z poziomu skryptu;
- Ustawianie punktu odrodzenia gracza;
- Napisanie funkcji odpowiedzialnej za odrodzenie się gracza;
- importowanie i ustawienie przeciwnika;
- Napisanie skryptu odpowiedzialnego za zabieranie życia graczowi;
- Wyświetlanie liczby żyć na ekranie;
- Napisanie logiki odejmowania żyć;
- Wprowadzenie do instrukcji „switch”;
- Wyświetlanie ekranu „koniec gry”;
- Napisanie logiki wyświetlania ekranu „koniec gry”;
- Tworzenie nowej sceny;
- Wstępne ustawienie elementów menu głównego;
- Napisanie skryptów odpowiedzialnych za funkcjonowanie menu głównego oraz ekranu „koniec gry”
- Stworzenie ekranu zwycięstwa;
- Napisanie warunku zwycięstwa;
- Wyeksportowanie projektu jako działającej gry;
- Powtórzenie oraz utrwalenie wiedzy z całego semestru.