Kurs „Wakacyjne wejście w świat Kano”, przeznaczony dla dzieci w przedziale wiekowym 7-10 lat. Kurs ten wprowadza dzieci w świat programowania oraz tworzenia gier w łatwym do zrozumienia i nauczenia się systemie blokowym. W trakcie kursu dzieci poznają historię sprzętu elektronicznego, programowania oraz tworzenia gier komputerowych, nauczą się podstaw języka angielskiego oraz zasad tworzenia funkcji. W trakcie zajęć będziemy łączyć zabawę, naukę oraz gry i zabawy, w celu zainteresowania Państwa dzieci nowymi technologiami oraz zainteresowania pasją do tworzenia w świecie cyfrowym. Przełoży się to na osiąganie lepszych wyników, gdy rozpocznie edukację szkolną. Kurs ten ma służyć jako wprowadzenia ułatwiające tak późniejszą naukę, jak i wprowadzenia do kursów semestralnych z programowania które to też będziemy organizować w tej samej lokalizacji.
Kurs odbywa się przez 4 dni tygodnia: poniedziałek, wtorek, czwartek oraz piątek w godz. 14:00 – 18:00.
Program
- Wszystkie komputery potrzebują do uruchamiania poszczególnych aplikacji (software) fizycznych części elektronicznych (hardware)
- W trakcie tego bloku, dzieci nauczą się czym jest hardware oraz software, a także samodzielnie w bezpiecznych warunkach zbudują swój pierwszy komputer kano!
- MakeArt łączy w sobie to co najlepsze w świecie nowych technologii: Sztukę, programowanie oraz naukę angielskiego
- W trakcie używania MakeART, dzieci tworzą obrazy poprzez podawanie komputerowi komend w języku angielskim.
- Wraz z postępami w trakcie kursu, rosnąć będzie też poziom trudności oraz swoboda twórcza oddana uczestnikom kursu.
- Pong, jako pierwsza gra wideo został wydany już w 1972 roku, co sprawia że jego kod ma już ponad 50 lat!
- Z naszej perspektywy Pong jest bardzo prostym programem, dlatego właśnie w trakcie zajęć nasi kursanci będą mogli wprowadzać zmiany oraz na swój indywidualny sposób ulepszać tę hitową grę.
- Dodatkowo, w ramach tego bloku wprowadzimy uczestników w historię świata cyfrowego, pokazując że nasze małe smartphony nie były na świecie od zawsze.
- Minecraft to obecnie najpopularniejsza gra na świecie, a rządy wielu państw wprowadzają elementy tej gry do swoich systemów edukacyjnych
- Z pomocą aplikacji HackMinecraft, uczestnicy będą mogli zobaczyć jak tak małe urządzenie jak kano jest w stanie je uruchamiać oraz jak działa język skryptowy Lua na którym jest minecraft oparty.
- W trakcie zajęć, uczestnicy będą przygotowywać dodatkowy kod modyfikujący rozgrywkę z pomocą systemu blokowemu, dopasowanemu właśnie do naszej grupy wiekowej 7 do 10 lat.
- Światło oraz oświetlenie to jeden z najczęściej występujących tematów w elektronice.
- W trakcie tego bloku zajęciowego, dzieci z pomocą prowadzących oraz wspierającego je schematu blokowego będą w stanie samodzielnie zaprogramować kilka wariantów oświetlenia oraz programowalnych „diod” tworząc swój pierwszy pokaz oświetleniowy!
- W trakcie naszych zajęć, sesje komputerowe na które składa się kurs nie będą przekraczały godziny
- Pomiędzy sesjami programowania i odkrywania świata cyfrowego, zaplanowane są dla dzieci gry ruchowe oraz integracyjne.