W trakcie kursu uczestnicy będą pracować w programie TinkerCAD oraz Blender. Zajęcia wprowadzają w świat modelowania 3D, które jest bardzo przydatną i rozchwytywaną umiejętnością w wielu branżach: tworzenie gier, tworzenie animacji, architektura, projektowanie ubrań, projektowanie sprzętu codziennego użytku, projekty inżynierskie.
W trakcie kursu za pomocą programu TinkerCAD oraz blender, uczestnicy dowiedzą się jak operować płaszczyznami, zmienić prosty dwuwymiarowy obraz w model 3D oraz jak perspektywa i kompozycja wpływają na odbiór dzieła, w jaki sposób wydajnie modelować z użyciem lustrzanych odbić, jak w tworzeniu grafiki 3D pomaga orientacja w przestrzeni trójwymiarowej. Uczestnicy będą zajmować się przygotowywaniem poszczególnych brył, ich kompozycją, przygotowywaniem za ich pomocą prostych modeli 3D obiektów, figur geometrycznych oraz modeli przedmiotów codziennego użytku.
199 PLN/miesiąc
- 1x w tygodniu (90 min)
- 13 tygodni
- wiek: 10 - 16 lat
- 5 lokalizacji w Krakowie

Program
- zapoznanie się z obsługą programu TinkerCAD
- dodawanie, przesuwanie, skalowanie obiektów
- poznanie narzędzi do tworzenia skomplikowanych kształtów
- nauka wycinania otworów poprzez łączenie dwóch brył
- dodawania napisów oraz ich kreatywne
wykorzystanie - tworzeni spójnej kompozycji i operowanie wypukłymi lub wklęsłymi kształtami
- odwzorowanie rzeczywistych przedmiotów w programie 3D z uwzględnieniem ich funkcjonalności oraz ergonomii
- kontrolowane umieszczanie obiektów w przestrzeni
- szybkie powielanie stworzonych elementów oraz ich orientacja względem siebie
- powtórzenie wiadomości
- stworzenie dowolnej postaci – bohater kreskówki, zwierzątka lub robota
- kreatywne wykorzystanie prostych brył, poprzez staranne łączenie elementów oraz zaprezentowanie nabytych umiejętności
- porównanie obsługi programu Blender i Tinkercad
- zapoznanie się z interfejsem programu Blender
- nauka poruszania i skalowania obiektów, a także orientacja w przestrzeni z wytłumaczeniem zasady działania osi układu kartezjańskiego X, Y, Z
- budowanie obiektu z osobnych brył w trybie Object mode
- nauka dodawania, usuwania, skalowania i przemieszczania brył na osi
- poznanie różnicy między trybem Object i Edit mode
- skomplikowana modyfikacja kształtu dzięki ingerencji w jego wierzchołki, krawędzie i płaszczyzny
- poznanie i zastosowanie w praktyce narzędzia Extrude oraz Subdivision service oraz liniowego zaznaczania poligonów
- zaprojektowaniem przedmiotu z życia codziennego
- poznanie metod dodawania poligonów, extrudowania oraz edytowania brył
- nauka pracy z kamerą, dodawanie kamer i zmiana ich aktywności, ustawienia obrazu
- tworzenie renderów przy pomocy silnika eevee
- powtórzenie oraz utrwalenie wiedzy zdobytej w trakcie trwania semestru