Grafika 3D – Semestr 1

W trakcie kursu uczestnicy będą pracować w programie Blender. Zajęcia wprowadzają w świat modelowania 3D, które jest bardzo przydatną i rozchwytywaną umiejętnością w wielu branżach: tworzenie gier, tworzenie animacji, architektura, projektowanie ubrań, projektowanie sprzętu codziennego użytku, projekty inżynierskie.

W trakcie kursu za pomocą programu TinkerCAD oraz blender, uczestnicy dowiedzą się jak operować płaszczyznami, zmienić prosty dwuwymiarowy obraz w model 3D oraz jak perspektywa i kompozycja wpływają na odbiór dzieła, w jaki sposób wydajnie modelować z użyciem lustrzanych odbić, jak w tworzeniu grafiki 3D pomaga orientacja w przestrzeni trójwymiarowej. Uczestnicy będą zajmować się przygotowywaniem poszczególnych brył, ich kompozycją, przygotowywaniem za ich pomocą prostych modeli 3D obiektów, figur geometrycznych oraz modeli przedmiotów codziennego użytku.

199 PLN/miesiąc

lub -50 zł przy płatności jednorazowej
746 PLN

Program

  • zapoznanie się z obsługą programu TinkerCAD
  • dodawanie, przesuwanie, skalowanie obiektów
  • poznanie narzędzi do tworzenia skomplikowanych kształtów
  • nauka wycinania otworów poprzez łączenie dwóch brył
  • dodawania napisów oraz ich kreatywne
    wykorzystanie
  • tworzeni spójnej kompozycji i operowanie wypukłymi lub wklęsłymi kształtami
  • odwzorowanie rzeczywistych przedmiotów w programie 3D z uwzględnieniem ich funkcjonalności oraz ergonomii
  • kontrolowane umieszczanie obiektów w przestrzeni
  • szybkie powielanie stworzonych elementów oraz ich orientacja względem siebie
  • powtórzenie wiadomości
  • stworzenie dowolnej postaci bohater kreskówki, zwierzątka lub robota 
  • kreatywne wykorzystanie prostych brył, poprzez staranne łączenie elementów oraz zaprezentowanie nabytych umiejętności
  • porównanie obsługi programu Blender i Tinkercad
  • zapoznanie się z interfejsem programu Blender
  • nauka poruszania i skalowania obiektów, a także orientacja w przestrzeni z wytłumaczeniem zasady działania osi układu kartezjańskiego X, Y, Z
  • budowanie obiektu z osobnych brył w trybie Object mode
  • nauka dodawania, usuwania, skalowania i przemieszczania brył na osi
  • poznanie różnicy między trybem Object i Edit mode
  • skomplikowana modyfikacja kształtu dzięki ingerencji w jego wierzchołki, krawędzie i płaszczyzny
  • poznanie i zastosowanie w praktyce narzędzia Extrude oraz Subdivision service oraz liniowego zaznaczania poligonów
  • zaprojektowaniem przedmiotu z życia codziennego
  • poznanie metod dodawania poligonów, extrudowania oraz edytowania brył
  • nauka pracy z kamerą, dodawanie kamer i zmiana ich aktywności, ustawienia obrazu
  • tworzenie renderów przy pomocy silnika eevee
  • powtórzenie oraz utrwalenie wiedzy zdobytej w  trakcie trwania semestru

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Zadzwoń lub napisz do nas!