Grafika 3D – Semestr 1
W trakcie kursu uczestnicy będą pracować w programie Blender. Zajęcia wprowadzają w świat modelowania 3D, które jest bardzo przydatną i rozchwytywaną umiejętnością w wielu branżach: tworzenie gier, tworzenie animacji, architektura, projektowanie ubrań, projektowanie sprzętu codziennego użytku, projekty inżynierskie.
W trakcie kursu uczestnicy dowiedzą się jak operować płaszczyznami, zmienić prosty dwuwymiarowy obraz w model 3D oraz jak perspektywa i kompozycja wpływają na odbiór dzieła, w jaki sposób wydajnie modelować z użyciem lustrzanych odbić, jak w tworzeniu grafiki 3D pomaga orientacja w przestrzeni trójwymiarowej. Uczestnicy będą zajmować się przygotowywaniem poszczególnych brył, ich kompozycją, przygotowywaniem za ich pomocą prostych modeli 3D obiektów, figur geometrycznych oraz modeli przedmiotów codziennego użytku.
249 PLN/miesiąc
- 1x w tygodniu (90 min)
- 14 tygodni
- wiek: 10 - 15 lat
Program
- zapoznanie się z obsługą programu Blender
- dodawanie, przesuwanie, skalowanie obiektów
- działania na wierzchołkach, krawędziach i ścianach
- tworzenie modelu z wykorzystaniem Object Mode i Edit Mode
- tworzenie symetrycznego modelu za pomocą modyfikatora Mirror
- podział powierzchni obiektu za pomocą Subdivision Surface
- modelowanie filiżanki z uchem
- tworzenie i ustawianie sceny
- manipulacja światłem w scenie
- dodawanie kamery do sceny
- renderowanie obrazu w programie Blender
- wprowadzenie do UV Unwrappingu
- tworzenie tekstur
- dodawanie materiału na obiekt
- wprowadzenie do narzędzia Texture Paint
- „malowanie” teksturą na obiekcie
- zapoznanie ze Sculpt Mode
- modyfikowanie obiektu za pomocą narzędzi rzeźbiarskich
- tworzenie modelu człowieka
- tworzenie szkieletu
- łączenie modelu i szkieletu człowieka
- wprowadzenie do animacji w Blenderze
- zapoznanie z osią czasu
- tworzenie animacji za pomocą klatek kluczowych
- wprowadzenie do fizyki w programie Blender
- fizyka obiektów Rigidbody i Softbody
- symulacja interakcji obiektów 3D
- wprowadzenie do efektów cząsteczkowych
- tworzenie sceny z wykorzystaniem efektów cząsteczkowych
- importowanie obrazów do programu Blender
- modelowanie obiektu na podstawie zaimportowanych obrazów
- powtórzenie oraz utrwalenie wiedzy zdobytej w trakcie semestru