Tworzenie gier UNITY – Semestr 2

Semestr 2. kursu tworzenia gier Unity jest naturalnym rozwinięciem semestru 1. W trakcie kursu uczestnicy poznają bardziej zaawansowane zagadnienia związane z tworzeniem gier komputerowych. Uczestnicy stworzą przy tym grę z gatunku First Person Shooter. Na koniec semestru każdy uczestnik będzie mógł zabrać ze sobą do domu swoją własnoręcznie zrobioną grę.

Uczestnicy kursu poznają również teoretyczne podstawy tworzenia gier komputerowych. Dowiedzą się o dobrych praktykach procesu produkcji gier, co umożliwi im łatwiejszą pracę nad projektem. Ponadto w trakcie semestru pojawią się bardziej zaawansowane pojęcia z zakresu programowania w języku C#, dzięki którym uczestnicy będą mogli dodać do gry bardziej złożone mechanizmy.

199 PLN/miesiąc

lub -50 zł przy płatności jednorazowej
746 PLN

Program

  • Założenie nowego projektu Unity;
  • Przypomnienie wiadomości z poprzedniego semestru;
  • Stworzenie kamery ukazującej rozgrywkę z perspektywy pierwszej osoby;
  • Poruszanie kamery w grze za pomocą myszy;
  • Sterowanie graczem w grze FPS;
  • Zmiana prędkości gracza na ziemi i w powietrzu;
  • Mechanika skakania;
  • Dodanie celownika na środku ekranu;
  • Dodanie do gry modelu broni;
  • Odpowiednie ustawienie broni względem kamery;
  • Renderowanie widoku broni do tekstury;
  • Stworzenie prefaba pocisku;
  • Napisanie funkcji odpowiedzialnej za strzelanie;
  • Wprowadzenie do korutyn;
  • „Malowanie” obiektów za pomocą pocisków;
  • Dodanie licznika amunicji na ekranie;
  • Kontrola stanu amunicji z poziomu skryptu;
  • Logika przeładowywania;
  • Dodanie do gry drugiej broni;
  • Napisanie funkcji odpowiedzialnej za zmianę broni;
  • Napisanie skryptu implementującego interfejs;
  • Wprowadzenie do efektów cząsteczkowych;
  • Włączanie efektów cząsteczkowych za pomocą skryptu;
  • Wykorzystanie Raycastów w celu napisania mechaniki strzelania;
  • Dodanie do gry modeli amunicji;
  • Stworzenie prefaba amunicji do podniesienia przez gracza;
  • Napisanie funkcji przeliczającej zebraną amunicję;
  • Wprowadzenie do NavMesha;
  • Dodanie przeciwnika podążającego za graczem;
  • Napisanie systemu zdrowia gracza;
  • Doanie paska zdrowia;
  • Dodanie do gry obrotowej wieży z działkiem;
  • Napisanie mechaniki strzelania dla przeciwnika;
  • Stworzenie prefaba pocisku przeciwnika;
  • Dodanie systemu zdrowia przeciwnikom;
  • Wyświetlanie paska zdrowia przeciwnika;
  • Napisanie funkcji odpowiedzialnej za zadawanie obrażeń wrogom;
  • Dodanie menu pauzy;
  • Napisanie funkcji włączającej i wyłączającej menu pauzy;
  • Dodanie ekranu Game Over;
  • Dodanie ekranu zwycięstwa;
  • Napisanie warunku zwycięstwa;
  • Wprowadzenie do narzędzia DOTween;
  • Napisanie prostych animacji interfejsu;
  • Wyeksportowanie projektu jako działającej gry;
  • Powtórzenie oraz utrwalenie wiedzy z całego semestru.
lat doświadczenia
0
uczestników kursów
0
lokalizacji w Krakowie i okolicach
0

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Zadzwoń lub napisz do nas!