W trakcie kursu Tworzenie gier Roblox uczestnicy będą wprowadzeni w świat Roblox i nauczą się tworzyć swoje pierwsze projekty gier. W trakcie lekcji 1-5 skupimy się na zapoznaniu dzieci z platformą Roblox Studio, umożliwimy im zrozumienie podstaw tworzenia gier i skupimy się na prostych, ale interaktywnych projektach, które pozwolą dzieciom poczuć satysfakcję z własnych osiągnięć. Ważne jest, aby dzieci czuły się swobodnie w eksplorowaniu i odkrywaniu, a nauczyciel będzie dostępny, aby pomóc i udzielić wsparcia w miarę potrzeb. W trakcie lekcji 6-11 kursu dzieci zostaną wprowadzone w skryptowanie, które pozwoli im na wprowadzenie bardziej zaawansowanych mechanik do swoich gier. Uczestnicy będą uczyć się podstaw programowania, jak również tworzenia skryptów, które kontrolują zachowanie postaci i obiektów w grze. W trakcie lekcji 12-14 dzieci będą miały możliwość stworzenia swojej własnej gry platformowej, dodając do niej interakcję, przeciwników ai inne ciekawe elementy. W tym etapie zachęcamy do eksperymentowania i kreatywnego podejścia do tworzenia gier. Nauczyciel będzie wspierał dzieci w procesie skryptowania i udzielania wskazówek, jak zoptymalizować i ulepszyć stworzone projekty.
199 PLN/miesiąc
- 1x w tygodniu (90 min)
- 14 tygodni
- wiek: 10 - 16 lat
- 5 lokalizacji w Krakowie
Program
- zapoznanie z zasadami tworzenia gier
- zapoznanie z silnikiem gier Unity
- zapoznanie z programem Visual Studio 2022
- wprowadzenie do języka programowania C#
- stworzenie obiektu gracza
- zapoznanie ze sposobem implementacji sterowania
- system interakcji gracza z otoczeniem
- podnoszenie oraz rzucanie fizycznymi obiektami przez gracza
- system tworzenia UI w Unity
- zaprojektowanie prostego UI dla ekwipunku gracza
- stworzenie sceny po której poruszać będzie się gracz
- dodawanie obiektów na scenę
- ustawianie oświetlenia na mapie
- prosty system dnia i nocy
- zapoznanie się ze system ScriptableObject
- tworzenie przedmiotów do gry
- zbieranie przedmiotów do ekwipunku gracza
- dodanie możliwości ścinania drzew
- dodanie możliwości kopania kamienia
- stworzenie systemu wytwarzania przedmiotów
- stworzenie logiki dla NPC
- system respawnu NPC
- stworzenie obiektów skrzyń z losowo generowaną zawartością
- system wykopywania skrzyń z piasku za pomocą łopaty
- system zapisu danych gry do pliku
- Uczestnicy będą się uczyć, jak skutecznie prezentować swoje stworzone gry, wyjaśniać ich mechaniki i funkcje
- Uczestnicy będą zdobywać świadomość, jak istotnym etapem w tworzeniu gier są testowanie oraz identyfikowanie potencjalnych błędów, a także jak dokonywać skutecznych poprawek.
- Podsumowanie i utrwalenie wiedzy w trakcie semestru