Tworzenie gier UNITY – Semestr 1 - ONLINE
Zajęcia odbywać będą się w formie online. Informację odnośnie platformy oraz dostępu do niej zostaną podane po zapisaniu się na kurs.
START: 4 kwietnia 2025 (PIĄTEK)
Grupa 1: 16:00 – 17:30
Grupa 2: 17:45 – 19:15

2 x 475 PLN
lub -50 zł przy płatności jednorazowej
899 PLN
- 1x w tygodniu (90 min) - 28 godzin lekcyjnych
- 14 tygodni
- wiek: 14-16 lat i 16+ lat
- START: 4 kwietnia 2025 (PIĄTEK)
- 16:00 - 17:30 oraz 17:45 - 19:15
Program
- Założenie nowego projektu;
- podstawowe narzędzia Unity: przesuwanie, obracanie i skalowanie;
- Dodawanie nowych obiektów 3D;
- Zmiana materiału obiektu;
- Podstawy języka C#;
- Zastosowanie komponentu Rigidbody;
- Podstawowe prawa fizyki w silniku Unity;
- Skrypt odpowiedzialny za poruszanie się postaci;
- Skrypt odpowiedzialny za podążanie kamery za graczem;
- Instrukcje warunkowe podczas pisania skryptu;
- Funkcję odpowiedzialną za skakanie postacią;
- Narzędzia Asset Store;
- Definicje taga i collidera;
- Animacja obracania się monety w języku C#;
- Zastosowanie funkcji „OnTriggerEnter();
- Skrypt wypisujący liczbę monet posiadanych przez gracza w konsoli;
- Elementy interfejsu użytkownika (UI);
- Parametry elementów UI;
- Skrypt aktualizujący wartość elementu UI z poziomu skryptu;
- Punkt odrodzenia gracza;
- Skrypt odpowiedzialny za odradzanie się gracza;
- Model przeciwnika z Asset Store’a;
- Ikony na ekranie z poziomu skryptu;
- Skrypt odpowiedzialny za zadawanie obrażeń graczowi;
- Wyświetlanie liczby żyć na ekranie;
- Skrypt odpowiedzialny za odejmowanie żyć;
- Instrukcja „switch”;
- Ekran końca gry;
- Nowa scena;
- Projektowanie menu głównego;
- Skrypt odpowiedzialny za wczytywanie scen w grze;
- Aktualizowanie ekranu menu głównego;
- Ekran zwycięstwa;
- Skrypt sprawdzający spełnienie warunku zwycięstwa;
- Udostępnianie projektów jako gry;
- Powtórzenie oraz utrwalenie wiedzy z całego semestru.