Programowanie z MINECRAFTEM – Semestr 2

W trakcie drugiego semestru uczestnicy będą pracować w środowisku ComputerCraft, które jest modyfikacją gry Minecraft. Pozwala budować komputery i żółwie w grze oraz pisać dla nich programy przy użyciu języka programowania Lua. Dodanie programowania do gry Minecraft otwiera szeroką gamę nowych możliwości automatyzacji i kreatywności. W czasie zajęć uczestnicy będą pracować na autorskich mapach, z pomocą których odkrywać będą kolejne tajemnice programowania. Podczas kursu uczestnicy dowiedzą się  czym różni się pętla Repeat od pętli While, czym są zmienne, jak działa instrukcja warunkowa oraz czym są operatory logiczne.

199 PLN/miesiąc

lub -50 zł przy płatności jednorazowej
746 PLN

Program

  • przypomnienie najważniejszych funkcji żółwia;
  • napisanie pierwszych programów za pomocą narzędzia Code Editor;
  • wprowadzenie do języka programowania Lua;
  • przypomnienie instrukcji “if… else”;
  • losowanie wartości;
  • podejmowanie decyzji na podstawie wylosowanej liczby;
  • przypomnienie pętli „while”;
  • tworzenie pętli nieskończonych;
  • przypomnienie pętli „for”;
  • pętle zagnieżdżone;
  • wyświetlanie kolejnych liczb naturalnych;
  • wykorzystanie dzielenia z resztą w programie;
  • napisanie prostej gry tekstowej;
  • tworzenie i edycja programów;
  • wczytywanie i przetwarzanie informacji podanych przez użytkownika;
  • napisanie prostej gry, w której komputer losuje liczbę, a gracz musi ją odgadnąć;
  • wyświetlanie gwiazdek przy wpisywaniu tekstu;
  • napisanie programu odpowiedzialnego za otwieranie drzwi tylko przy podaniu prawidłowego hasła;
  • napisanie programu wybierającego jedną z czterech funkcji kalkulatora: dodawania, odejmowania, mnożenia lub dzielenia;
  • napisanie logiki prostych operacji arytmetycznych;
  • wprowadzenie do funkcji w programowaniu;
  • napisanie algorytmu wybierającego największą liczbę z trzech;
  • wprowadzenie do tablic;
  • działania na tablicach;
  • wyświetlanie elementów tablicy;
  • symulacja wysyłania i odbierania wiadomości pomiędzy komputerami;
  • symulacja nadawania wiadomości do wszystkich komputerów w sieci;
  • wprowadzenie do programowania obiektowego;
  • tworzenie właściwości i metod klasy;
  • tworzenie obiektu klasy;
  • podsumowanie wiedzy zdobytej w całym semestrze;
lat doświadczenia
0
uczestników kursów
0
lokalizacji w Krakowie i okolicach
0

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Zadzwoń lub napisz do nas!