Tworzenie gier Roblox – Semestr 2
Odkryj świat tworzenia gier w Roblox na naszym kursie dla młodych programistów! Semestr 2. jest naturalną kontynuacją poprzedniej edycji kursu tworzenia gier Roblox. Tym semestrze uczestnicy poznają ciekawsze i bardziej zaawansowane aspekty tworzenia swoich wymarzonych gier!
199 PLN/miesiąc
lub -50 zł przy płatności jednorazowej
746 PLN
- 1x w tygodniu (90 min)
- 14 tygodni
- wiek: 10 - 12 lat
Program
- Przypomnienie wiadomości z poprzedniego semestru;
- Stworzenie modelu miecza;
- Wprowadzenie do animacji w Roblox Studio;
- Eksportowanie animacji w Roblox Studio;
- Napisanie skryptu odpowiedzialnego za atak mieczem;
- Łączenie części w jeden model;
- Dodawanie komponentu typu Humanoid;
- Obliczanie dystansu pomiędzy przeciwnikiem a graczem;
- Napisanie prostej AI idącej w kierunku gracza;
- Losowanie liczby punktów obrażeń;
- Napisanie skryptu odpowiedzialnego za atak ducha;
- Wysyłanie zdarzeń pomiędzy klientem a serwerem;
- Wprowadzenie do ReplicatedStorage;
- Klonowanie obiektów;
- Losowanie pozycji i obrotu obiektu;
- Dodawanie do gry postaci niegrywalnej (ang. NPC)
- Projektowanie okna dialogowego;
- Wyświetlanie okna dialogowego z użyciem ProximityPrompt;
- Ustawianie treści dialogów z poziomu skryptu;
- Zmiana atrybutów postaci z poziomu skryptu;
- Aktualizowanie treści dialogów w oparciu o atrybuty postaci;
- Wyświetlanie liczby duchów na ekranie;
- Przesuwanie elementów interfejsu z użyciem usługi Tween;
- Aktualizowanie licznika duchów z poziomu skryptu;
- Stworzenie modelu kuli ognia wraz z efektami cząsteczkowymi;
- Wprowadzenie do fizyki w Roblox Studio;
- Napisanie skryptu poruszającego kulą ognia w odpowiednim kierunku;
- Wyświetlanie liczby kul ognia na ekranie;
- Pokazywanie i chowanie licznika na ekranie;
- Napisanie logiki chowania narzędzi przez gracza;
- Wyświetlanie i animacja liczby monet na ekranie;
- Otrzymywanie monet przez gracza jako nagrody;
- Wyświetlanie liczby monet za kliknięciem klawisza;
- Dodanie do gry postaci sprzedawcy;
- Dodanie systemu kupowania amunicji za zebrane w grze monety;
- Aktualizowanie liczby monet gracza z poziomu skryptu;
- Wyświetlanie elementów interfejsu w świecie gry;
- Aktualizowanie tablicy imion graczy w świecie gry;
- Wyświetlanie punktacji graczy;
- Udostępnianie projektów jako gry;
- Powtórzenie oraz utrwalenie wiedzy z całego semestru.