Tworzenie gier Roblox – Semestr 1 - ONLINE
Kurs programowania i tworzenia gier w Robloxie – online dla dzeici w wieku 9-15 lat!
Dołącz do naszego kursu programowania w Robloxie i naucz się tworzyć własne gry, postacie i światy w popularnej platformie Roblox, korzystając z języka Lua. Kurs obejmuje podstawy programowania i projektowania gier, a doświadczeni instruktorzy pomogą Ci rozwinąć umiejętności techniczne i kreatywne. Zacznij tworzyć gry w Robloxie i wejdź w świat technologii i gier!
Zajęcia odbywać będą się w formie online. Informację odnośnie platformy oraz dostępu do niej zostaną podane po zapisaniu się na kurs.
START: 4 kwietnia 2025 (PIĄTEK)
Grupa 1: 16:00 – 17:30
Grupa 2: 17:45 – 19:15

2 x 475 PLN
lub -50 zł przy płatności jednorazowej
899 PLN
- 1x w tygodniu (90 min) - 28 godzin lekcyjnych
- 14 tygodni
- wiek: 9 -15 lat
- START: 4 kwietnia 2025 (PIĄTEK)
- 16:00 - 17:30 oraz 17:45 - 19:15
Program
- Założenie nowego projektu;
- Zapoznanie z narzędziami przesuwania, skalowania i obracania;
- Zmienianie materiału oraz koloru;
- Funkcja onTouch oraz zdarzenie Touched;
- Niszczenie Parta z poziomu skryptu;
- Wykorzystanie instrukcji „wait()”;
- Zmiana właściwości obiektu z poziomu skryptu;
- Wykorzystanie pętli „while” oraz „for”;
- Zmiana koloru obiektu na losowy;
- Zapoznanie z ServerScriptService;
- Wprowadzenie do zakładki Toolbox;
- Odwoływanie się do właściwości „humanoid”;
- Wykorzystanie usługi „Tween”;
- Wprowadzenie do wektorów;
- Wykorzystanie Raycastów;
- Zmiana materiału i koloru z poziomu skryptu;
- Ustawianie atrybutu graczowi;
- Symulacja gry multiplayer;
- Zmiana wartości atrybutu z poziomu skryptu;
- Tworzenie elementów HUD-a;
- Wyświetlanie i aktualizowanie liczby monet na ekranie;
- Zmiana napisu na ekranie z poziomu skryptu;
- Wyświetlanie komunikatu o wygranej;
- Grupowanie obiektów;
- Wykorzystanie ProximityPrompt do interakcji z otoczeniem;
- Odczyt atrybutu gracza;
- Teleportowanie gracza po wejściu w portal;
- Tworzenie i edycja efektów cząsteczkowych;
- Tworzenie funkcjonalnego ekranu sklepu;
- Komunikacja klienta z serwerem za pomocą Remote Eventu;
- Zarządzanie ulepszeniami graczy z poziomu serwera;
- Aktualizowanie ekranu sklepu;
- Aktualizowanie liczby monet gracza;
- Aktualizowanie punktu kontrolnego gracza;
- Wyświetlanie powiadomienia o punkcie kontrolnym na ekranie;
- Udostępnianie projektów jako gry;
- Powtórzenie oraz utrwalenie wiedzy z całego semestru.