Tworzenie gier UNITY + Grafika 3D BLENDER
Kurs Tworzenia gier Unity i grafiki 3D Blender przeznaczony jest dla dzieci w wieku 11–14 lat, które chcą spróbować swoich sił w tworzeniu własnych gier komputerowych. Uczestnicy uczą się podstaw modelowania 3D w narzędziu Blender, by następnie przenieść stworzone przez siebie obiekty do silnika Unity i ożywić je dzięki programowaniu w języku C#. Zajęcia łączą rozwijanie kreatywności poprzez tworzenie własnych modeli i światów 3D z doskonaleniem logicznego myślenia poprzez pisanie kodu, co pozwala uczestnikom odkryć, jak za sprawą sztuki i technologii mogą stworzyć interaktywne, niezapomniane doświadczenia.
4 x 230 PLN
lub -71 zł przy płatności jednorazowej
849 PLN
- 1x w tygodniu (90 min) - 14 spotkań
- 14 tygodni
- wiek: 11-14 lat
- Klub Kultury „Wena”

Program
- Założenie nowego projektu;
- podstawowe narzędzia Unity: przesuwanie, obracanie i skalowanie;
- Dodawanie nowych obiektów 3D;
- Zmiana materiału obiektu;
- Podstawy języka C#;
- Zastosowanie komponentu Rigidbody;
- Podstawowe prawa fizyki w silniku Unity;
- Skrypt odpowiedzialny za poruszanie się postaci;
- Skrypt odpowiedzialny za podążanie kamery za graczem;
- Instrukcje warunkowe podczas pisania skryptu;
- Funkcję odpowiedzialną za skakanie postacią;
- dodawanie i podstawowa edycja obiektów 3D;
- tworzenie i ustawianie materiałów, z których składa się model;
- model bałwana;
- edycja wierzchołków, krawędzi i ścian obiektu;
- wydłużanie modelu za pomocą narzędzia Extrude;
- wygładzanie powierzchni za pomocą modyfikatora Subdivision Surface;
- model pucharu;
- Model drzewa low-poly w Blenderze;
- Importowanie obiektów z Blendera do Unity;
- Tworzenie i edycja sceny w Unity za pomocą obiektów wymodelowanych w Blenderze;
- Tworzenie metalicznego materiału;
- Modelowanie diamentu;
- Import diamentu z Blendera do Unity;
- Wprowadzenie do tagów i colliderów;
- animacja obracania się obiektu w języku C#;
- Elementy interfejsu użytkownika (UI);
- Parametry elementów UI;
- Funkcja „OnTriggerEnter()”;
- Skrypt aktualizujący wartość elementu UI z poziomu skryptu;
- Punkt odrodzenia gracza;
- Skrypt odpowiedzialny za odradzanie się gracza;
- Model przeciwnika w Blenderze;
- Import przeciwnika do Unity;
- Skrypt odpowiedzialny za zadawanie obrażeń graczowi;
- Narzędzie Asset Store;
- Wyświetlanie liczby żyć na ekranie;
- Skrypt odpowiedzialny za odejmowanie żyć;
- Scena z napisem w Blenderze;
- Renderowanie sceny;
- Import wyrenderowanej grafiki do Unity;
- Skrypt restartu i wyjścia z gry;
- Odkrywanie i zakrywanie plansz z poziomu skryptu;
- Udostępnianie projektów jako gry;
- Powtórzenie oraz utrwalenie wiedzy z całego semestru.
Tworzenie gier Unity + Grafika 3D Blender
Klub Kultury „Wena”
wtorek 18:30-20:00
Al. 29 listopada 201
lat doświadczenia
0
uczestników kursów
0
lokalizacji w Krakowie i okolicach
0